Gimcana matemàtica a P-4!!!

Avui hem fet la gimcana matemàtica a P-4. 








Les proves han estat les següents:


1. Bee-bots; és un robot amb forma d'abella que permet als infants programar moviments simples mitjançant set tecles. Amb aquesta eina didàctica, els nens/es aprenen programant els moviments del robot d'una forma fàcil i divertida. A més, aquest recurs potencia el treball de conceptes matemàtics com els números.

















2. Catifa d'orientació espacial; Els nens i nenes de P4 realitzem diferents activitats d'orientació espacial. A través de la catifa i amb el mateix cos fem diferents activitats tot seguint les consignes que marquen els nostres companys: "dreta", "esquerra", "davant", "darrere"... Sense adonar-nos-en també aprenem els números.














3. Tangram; L'activitat consisteix a construir un tangram amb un full d'origami, identificar quines formes geomètriques el compon i crear figures diferents amb les seves 7 peces.














4.Toca-toca; Identificar les figures geomètriques segons com és la seva forma (triangle, rectangle, cercle...) i també es pot treballar la textura (suau, rugosa...)












5. Xarranca; La Xarranca és un joc tradicional català en què es dibuixen una sèrie de caselles numerades a terra per on han de saltar els jugadors per ordre després de tirar-hi una pedra plana que caldrà recollir mentre se salta a peu coix.










6. Blocs lògics; la seva principal funció, que és la de ser material per treballar els processos lògics en l'aprenentatge de les matemàtiques.





















7. Ens mesurem; En aquesta activitat hem treballat l'alçada dels infants de manera vivenciada.














Cada cop que passàvem una prova de la gimcana matemàtica teníem un gomet que ens posàvem a la medalla. Una vegada plena la medalla hem tingut una sorpresa!!