GIMCANA MATEMÀTICA A P-3!

Avui hem fet la gimcana matemàtica a P-3. 











Les proves han estat les següents:



1. Bee-bots; és un robot amb forma d'abella que permet als infants programar moviments simples mitjançant set tecles. Amb aquesta eina didàctica, els nens/es aprenen programant els moviments del robot d'una forma fàcil i divertida. A més, aquest recurs potencia el treball de conceptes matemàtics com els números.





















2. Encaixos; En el terra es col·loquen els encaixos. Després es fa l'explicació als infants dels objectius del racó i la seva presentació. Seguidament es deixa un espai temporal perquè puguin manipular el material i fer els encaixos. Els objectius d'aquesta activitat són: 
- Discriminar les qualitats de les imatges segons forma i temàtica
- Comparar les imatges i les possibles característiques comunes.
- Iniciar a la reflexió per tal de no donar respostes precipitades.
- Incentivar la capacitat de col·locar les peces segons les seves propietats.
- Potenciar la psicomotricitat fina.
- Potenciar l'habilitat matemàtica d'associar formes.



















3. Tangram; L'activitat consisteix a construir un tangram amb un full d'origami, identificar quines formes geomètriques el compon i crear figures diferents amb les seves 7 peces.















4.Toca-tocaIdentificar les figures geomètriques segons com és la seva forma (triangle, rectangle, cercle...) i també es pot treballar la textura (suau, rugosa...)













5. Xarranca; La Xarranca és un joc tradicional català en què es dibuixen una sèrie de caselles numerades a terra per on han de saltar els jugadors per ordre després de tirar-hi una pedra plana que caldrà recollir mentre se salta a peu coix.















6. Blocs lògics; la seva principal funció, que és la de ser material per treballar els processos lògics en l'aprenentatge de les matemàtiques.

















7. Ens mesurem; En aquesta activitat hem treballat l'alçada dels infants de manera vivenciada.